Obras de Teatro





Alice in Disney

Edad:
A partir de 4 años para la mejor comprensión del inglés .La incorporamos en un tema transversal, ya que la literatura infantil la  podemos relacionar con la literatura en inglés.
Objetivos:
-Disfrutar a trasvés de la literatura infantil en inglés.
-Reconocer las obras trabajándolas en clase en español.
-Reforzar contenidos en inglés.
-Aprender nuevo vocabulario en inglés.
-Potenciar el trabajo en equipo.
Temporalización:
La llevamos a cabo al final de curso, como actuación  de despedida. Realizaremos la obra en el aula y tendrá una duración de aproximadamente 15 minutos.
Dialogo:
Metodología:
La obra la llevaremos a cabo  con una metodología  activa, participativa, cooperativa, dinámica y lúdica. El ambiente será acorde  con la edad  para que puedan sentir seguros  y puedan expresarse  sin vergüenza.
La vocalización será muy  importante junto con los  gestos  para su máxima  comprensión.
Actividad:
La actividad la realizaremos antes, donde les dejaremos disfraces para que vayan tomando contacto con el teatro y con los disfraces.
Vocabulario:
-Que se quiere enseñar:
       -Conejo: rabbit
            -Arbol: tree
            -Cesta: basket
            -Alas: wings
            -Chuches: candies
            -Zapato: shoe
-Que se quiere repasar:
       -Buenos días: good morning
            -Estoy buscando: I´m looking for
            -Adios: bye
            -Gracias: thank you
            -¿Qué haces? : ¿what are you doing?
Materiales: hojas secas, cartón, palos/ramas, caramelos, temperas de diferentes colores, papel continuo, confeti, cesta, zapato.

Fuente: Inventada  con referencia de otros cuentos infantiles. 


Dialogo:

Narrador:  Unce upon a time there was a child called Alicie, one day she was  slepping under a tree and when she woke up she realizar that her rabbit had dissapeared.
 Alice (wake up): oh! My rabbit has dissapeared. It´s horrible. I’ll look for it.
Narrador:While Alice was looking for her rabbit, in the distance she saw a friend.
Little Red Riding Hood: Hello Alice.
Alicie: Hello LRRH, What are you doing?
LRRH: I´m looking for my basket, and you?
Alice: I´m looking for my rabbit.
LRRH and Alice: Let´s go together looking for them. Can you help us to look for the basket?
Narrator: Later, After looking for them, thy found the basket.
LRRH: Bye, bye I go to ,y grandmother´s house. I hope don´t see the wolf.
Narrator: Alice continued looking for her rabbit. She met Hansel and Grettel.
H and G: Hello Alice.
Alice: Hello my friend. What are you doing?
H and G: We´re looking for big candies. And you?
Alice: I´m looking for my rabbit.
H and G and Alice: Lets go  together looking for them.
Narrator: After searching and searching, they found the candies.
H and G: Bye, we go home good luck in finding your rabbit.
Narrator: Alicia was still looking for her rabbit.
Cirindella: Hi alice.
Alicia: Hello cirindella what are you doing?
CIrindellla: I´m looking for my shoe and you?
Alice: I´m looking for my rabbit.
Cirindella and alice: Let´s go looking for them together. Can you want help us to look for them?
Narrator: Later,  After looking for the,, she found her shoe.
Cirindella: Bye Alice, I´m going to the dance with the Price at twelve o´clock.
Narrator: Alicia was still looking for her rabbit and suddenly she met her friend Malefic.
Malefic: Hello Alice
Alice: Hello Malefic. What are you doing?
Malefic: I´m looking for my wings, whitout them I can´t fly, and you, What are you doing?
Alicie: I´m looking for my rabbit.
Malefic and Alicie: Let´s go looking fr them together. Can you want to help us to looking for them?
Narrator: Later, After looking for them they found the wings Suddenly, all Alice´s friends appeared with an other new friend. They helped Alice to find her rabbit.
Todos: Hello Alice, she is tinkerbell.
Tinkerbell: Hello Alice, your friends told me that you´re looking for your rabbit. Do you need help?
Alicie: Yes please. I likked him so much
(polvos)
Alice: Thank you friend.

I love you rabbit.






No hay comentarios:

Publicar un comentario